Tutorial pantaló: part 4 (acabat)


Ara ja tenim el pantaló preparat per començar a embastar, primer la part del centre.
Atenció: Encareu la part bona del dabant del pantaló amb la part bona del darrera. (que si ho t'hi fixes bé després has de descosir i tornar a començar i és un pal, per experiència!!).
Truquillo: Perqué es vegi ben acabat jo començo per embastar la part del mitg del pantaló i després vaig baixant pel camal, primer el d'un costat i després el de l'altre.
Si no coincideixen exactament al final no passa res, tallem el sobrant i llestos, només cal tenir en compte que els dos camals quedin iguals!.


Passem un repunt normal amb la màquina i un zig-zag o overlook per reforçar.


Ja podem passar a embastar els laterals del camal. Amb aquest patró (i amb gairebé tots els pantalons, queda la part del darrera més alta que la del dabant, és més cómode).
Un punt normal i un de reforç.


Ara passem a fer les vores del camal, normalment jo miro la mida amb algun pantaló que sàpiga que li va bé, es fan un parell de doblegs en un camal, així queda la vora més reforçada.




I a l'altre camal exactament igual!




Passem un punt a màquina, a mi m'agrada passar-ne un arran de vora i després si estic amb ànims un altre just al final del pantaló, trobo que queda com més polit.

 

Fem exactament el mateix amb la vora de dalt (no està de més comprobar les mides amb un altre pantaló també!). Us ha de quedar la part del darrera lleugerament més alta que la del dabant. (Penseu que el cul ocupa més, je, je, sobretot si els petits porten encara bolquer).


 


Un repunt començant per la part del darrera del pantaló. Jo acostumo a posar-hi alguna veta que marqui el darrera, si es comencen a vestir sols els va molt bé per saber com va el pantaló, i no significa gens de temps extra.
 
 En el repunt de baix hi deixem un foradet per on passarem la goma. I el de dalt és un suggeriment de la sogra, diu que sempre es veuen més ben acabats i que la goma així queda més ben posada.... s'ha de fer cas de la veu de la experiència!!!



Calculeu el tros de goma que us fa falta i la passeu amb un imperdible.

 


Un cop ja la tingeu passada, talleu a la mida i embasteu, que no s'escapi i hagiu de tornar a començar!!!

 


Un repunt a mà o a màquina (el meu no ha quedat gaire polit, però no cal patir que no es veurà). I llestos per amagar el reste de la goma  a dins del pantaló!!

 

Ja nomès queda l'últim pas: tancar el forat que hem deixat per passar la goma i pantalons llestos!!!
Vaig acabar quan els peques estaven dormint i sense gaire llum, així que m'hauré d'esperar que el temps millori per fer alguna foto decent del resultat final i del model.
Espero que el tutorial us serveixi d'ajuda, qualsevol dubte estic súper disponible.
Fins a la pròxima!!

Comentaris